معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1399/07/16 - 15:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 144
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ریشه‌یابی تهدیدات و علل مرگ‌های اخیر مادر باردار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

با حضور تعدادی از اعضای کمیته دانشگاهی مورتالیتی مادر باردار در کمیته بیمارستانی مجتمع امام خمینی (ره) در خصوص علل مرگ‌های اخیر در این حوزه تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، چهارشنبه 16 مهر 99 با حضور دکتر اشرف آل یاسین مدیر گروه زنان دانشگاه، دکتر فهیمه قطبی زاده مشاور معاون درمان، دکتر اشرف معینی، دکتر صدیقه حنطوش زاده متخصصان زنان، دکتر علیرضا سلیمی نیا متخصص بیهوشی، الهه خالو نظری مسئول گروه مامایی و مژگان اکبری کارشناس مادران به نمایندگی از معاونت درمان دانشگاه در جمع اعضای کمیته بیمارستانی مورتالیتی مادر باردار مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) علل دو مورد مرگ مادر باردار پرخطر در این مرکز ریشه‌یابی شد.
دکتر قطبی زاده در این جلسه به اقدامات معاونت درمان در خصوص اصلاح و ساماندهی فرم رضایت شخصی و نحوه پیگیری مادران باردار جمعیت تحت پوشش از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد.
دکتر آل یاسین با اشاره به‌ضرورت مدیریت مناسب مادران باردار پرخطر در بیمارستان مبدأ افزود: باوجود همه حساسیت‌ها به مادران باردار متأسفانه هنوز شاهد این هستیم که نسبت به ثبت دقیق اطلاعات این بیماران در هنگام مراجعه اولیه به مراکز درمانی و پیگیری مداوم آنان اقدام مناسبی انجام نمی‌شود. به نظر می‌رسد باید برای ارتباط بهتر مادران باردار و پزشکان مربوطه چاره‌جویی کنیم.
وی همچنین از عدم مراجعه مادران باردار پرخطر به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا در زمان مناسب به مراکز درمانی ابراز نگرانی کرد.
دکتر سلیمی نیا با تأکید بر اهمیت زمان اقدامات درمانی مناسب در مادران باردار پرخطر به‌ویژه مبتلا به کووید گفت: به دلیل بحران کرونا بیماران بسیار دیر به ما مراجعه می‌کنند که این عوامل خطر مرگ را به‌شدت افزایش می‌دهد. از سوی دیگر پس از گذشت 8 ماه هنوز درمان قطعی برای کرونا در جهان وجود ندارد. بااین‌همه ثبت اطلاعات تمامی مادران باردار در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و پیگیری مداوم آن‌ها از سوی کارشناسان مربوطه می‌تواند تا حد زیادی از تهدیدات احتمالی بکاهد.
دکتر علی دهقان معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش آمار مراجعه مبتلایان به کووید 19 به مراکز درمانی گفت: این سطح از مراقبتی که همکاران ما در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برای درمان بیماران کرونا و غیر کرونا انجام می‌دهند ستودنی است و باید دست تک‌تکشان را بوسید. به نظر می‌رسد نیاز است به‌فوریت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سطح جامعه برنامه‌ریزی شود.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 239961
نجمه باهو
تهیه کننده

نجمه باهو

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *