معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 10:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 293
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر گنجعلی خان: هویت و جایگاه تجهیزات پزشکی باید در بیمارستان ها حفظ شود

جلسه مدیریت دارایی های تجهیزات پزشکی در مراکز و استانداردهای بین المللی سازمان بهداشت جهانی در حوزه مدیریت نگهداشت تجهیزات با حضور مسئولان و کارشناسان تجهیزات پزشکی بیمارستان های دولتی وابسته به دانشگاه با همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان روز چهارشنبه پانزدهم تیر 1401 در این معاونت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه مدیریت دارایی های تجهیزات پزشکی در مراکز و استانداردهای بین المللی سازمان بهداشت جهانی در حوزه مدیریت نگهداشت تجهیزات با حضور مسئولان و کارشناسان تجهیزات پزشکی بیمارستان های دولتی وابسته به دانشگاه با همت اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان روز چهارشنبه پانزدهم تیر 1401 در این معاونت برگزار شد.
دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها به بیان نکاتی در حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی، نظیر لزوم توجه به نگهداشت در مراکز، انجام مکاتبات در حوزه خدمات پس از فروش، برگزاری کمیته های جداگانه تجهیزات، ایجاد فضای مجازی برای دسترسی به اطلاعات دستگاه های مازاد و سایر موارد حائز اهمیت در حوزه تجهیزات پزشکی نکاتی را بیان کرد.
مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها دستگاه های موجود در بیمارستان های زیر مجموعه را تشریح و به استفاده از نرم افزار PMQ تاکید کرد. وی گفت: بیمارستان ها باید یک برنامه روشن و مشخص برای تجهیزات پزشکی خود داشته باشند. کمیته های تجهیزات پزشکی باید بصورت مستقل برگزار شود چراکه هویت و جایگاه تجهیزات پزشکی باید در بیمارستان حفظ شود.
مهندس مهرنوش لطفی، رئیس گروه تجهیزات پزشکی معاونت درمان، مواردی را در خصوص لزوم تعامل میان ستاد و مراکز بیان کرد و گفت: دوره آموزشی جلسه مزبور دارای چهار امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است که حضور در آن بسیار مفید و کاربردی است.
رئیس گروه تجهیزات پزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: بهتر است رویکرد جدیدی در تجهیزات پزشکی در سطح دانشگاه داشته باشیم. تجهیزات پزشکی به تغییرات نیاز دارد، فرم اصلی و چارچوب تجهیزات مدتی است که تغییر نکرده و ما باید استانداردهای خود را به سطوح بین المللی نزدیک کنیم و همانند بقیه حوزه ها، در این مورد هم بتوانیم به عنوان دانشگاه مادر، نقش اثر بخش داشته باشیم.
مهندس بهار مدیری، کارشناس مدیریت تجهیزات پزشکی در خصوص تجهیزات پزشکی، آموزش های لازم را به حاضرین داد و گفت: مهندسی پزشکی و دانش آن برای مراکز درمانی بسیار با اهمیت است. یک بیمارستان بدون وجود واحد مهندسی پزشکی با تجربه، بسیار عقب خواهد ماند؛ همه ما باید برای بهبود تجهیزات پزشکی تلاش کنیم.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 238795
کلمات کلیدی
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *