معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1403/02/05 - 13:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تدوین فرایند مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی در عرصه خودکشی

با توجه به لزوم انجام مداخلات لازم در حوزه خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی روبه رشد و به منظور پیشگیری از اقدام مجدد افراد، جلسه ای به منظور تدوین فرایند مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی بیمارستانی در عرصه خودکشی در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، با توجه به لزوم انجام مداخلات لازم در حوزه خودکشی به عنوان یکی از مسائل مهم مرتبط با سلامت اجتماعی و به منظور پیشگیری از اقدام مجدد افراد، جلسه ای به منظور تدوین فرآیند مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی بیمارستانی در عرصه خودکشی، در روز دوشنبه 27 فروردین 1403 با حضور آرزو سلطانی فرد، مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان، عالیه زرکش، کارشناس مسئول سلامت اجتماعی معاونت بهداشت، سها داودپور، کارشناس واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان و آرزو رضوانی، کارشناس سلامت روان بیمارستان بهارلو در محل سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

سلطانی فرد با اشاره به پدیده خودکشی، به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی روبه رشد، بر زیان های فردی، خانوادگی و روانی-اجتماعی این آسیب که نیازمند توجه فوری دستگاه های متولی از جمله وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی است، تاکید کرد.
وی به تشریح مداخلات مددکاران اجتماعی بیمارستانی به عنوان سفیران سلامت اجتماعی برای شناسایی به موقع موارد خودکشی، ارزیابی روانی- اجتماعی افراد، انجام مداخلات مورد نیاز با توجه به علت اقدام و ارجاع مناسب موارد پرداخت.
زرکش اهمیت پیشگیری از اقدام مجدد به خودکشی با رویکردی جامع و مشارکت معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه را امری ضروری خواند و گفت: اجرای طیف گسترده ای از اقدامات روانی- اجتماعی در حیطه خودکشی نیازمند شناسایی به موقع افراد دارای افکار خودکشی، دریافت خدمات روانپزشکی و انجام پیگیری های مرتبط است.
رضوانی در رابطه با
 اقدامات صورت گرفته توسط کادر درمان در بیمارستان بهارلو به عنوان سانتر مسمومیت دانشگاه در حوزه خودکشی صحبت و بر لزوم ایجاد بخش روان در این بیمارستان برای بستری افراد دارای افکار خودکشی تاکید کرد.

در این جلسه ضمن بررسی شرح وظایف و مداخلات لازم مددکاران اجتماعی بیمارستانی، در خصوص طراحی فرآیندی مدون در حیطه فوق برای بهره برداری در مراکز درمانی صحبت شد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار و رویدادهای مددکاری اجتماعی
  • کد خبر : 264094
آرزو سلطانی فرد
تهیه کننده

آرزو سلطانی فرد