• تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 14:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید مسئولین مددکاری اجتماعی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از موسسه خیریه نور زهرا (س)

تعدادی از مسئولین مددکاری اجتماعی مراکز درمانی در روز سه شنبه 20 شهریور 1403 از محل موسسه خیریه نور زهرا(س) بازدید کردند.

بازدید از موسسه خیریه نور زهرا

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، مشارکت هدفمند و معنادار مردمی فلسفه ارتباط مددکاران اجتماعی مراکز درمانی با موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد بوده و به همین منظور در راستای ساماندهی خدمات عام المنفعه و امور نیکوکاری و تعیین نحوه ارجاع بیماران نیازمند به این موسسات و سازمان ها، تعدادی از مسئولین مددکاری اجتماعی مراکز درمانی در روز سه شنبه 20 شهریور 1403 از محل موسسه خیریه نور زهرا(س) بازدید کردند و ضمن دیدار با معاون مدیرعامل، مسئول مددکاری اجتماعی و کارشناسان مددکاری اجتماعی خیریه، با خدمات موسسه به ویژه خدمات توانبخشی نابینایی و کم بینایی ارائه شده توسط حامیان آسیب دیدگان بینایی امیدبخش آشنا شدند.

آرزو سلطانی فرد، مسئول مددکاری اجتماعی معاونت درمان گفت: کمک به بیماران آسیب پذیر در زمینه‌های اقتصادی، روانی و اجتماعی به دانش و تخصص نیاز دارد و مددکاران اجتماعی به عنوان متخصصان عرصه اجتماعی ضمن ارزیابی روانی- اجتماعی بیماران و خانواده ها، پل ارتباطی آن ها با سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه هستند.
وی گفت: همکاری مؤسسات خیریه با مددکاران اجتماعی می‌تواند گام بزرگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات نیازمندان باشد.
اعظم چرمی، معاون مدیرعامل خیریه نور زهرا (س)، با اشاره به تمرکز حوزه فعالیتشان بر اشتغال بانوان بی سرپرست و بد سرپرست، از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ارائه وام های خود اشتغالی، به شرح اقدامات انجام شده درخصوص توانمندسازی نوزادان و کودکان کم بینا از طریق بازی درمانی، کار درمانی، خدمات مشاوره و تأمین عینک پرداخت.
سپس دکتر عباس ریاضی، متخصص بینایی سنجی، درخصوص لزوم ارتباط نزدیک با مراکز درمانی حوزه کودکان و نوزادان به ویژه بخش R.O.P بیمارستان فارابی برای ارجاع مناسب و به موقع نوزادان با هدف پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر نابینایی و کم بینایی نوزدان از طریق ارائه خدمات توانبخشی، آموزش، ارائه تمرین و ... سخن گفت و به سوالات مسئولین مددکاری اجتماعی در زمینه نحوه ارجاع بیماران پاسخ داد.
در این بازدید حاضرین جلسه، از نزدیک با خدمات و فرآیند توانبخشی کودکان دچار اختلالات بینایی آشنا شدند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار و رویدادهای مددکاری اجتماعی
  • کد خبر : 277607
آرزو سلطانی فرد
نویسنده

آرزو سلطانی فرد

بازدید از نور زهرا بازدید از نور زهرا بازدید از نور زهرا